Kausi 3 Treeni 14

Tervetuloa

Tervetuloa kolmannen kauden neljänteentoista treeniin! Tänään tehdään mm. patjastuntteja ja ninjasoturirataa.

Loikkakoplakerran rakenne:

  • aloitus ja radan rakentaminen (10 min.)
  • lämmittely (10 min.)
  • spotit 1 ja 2 (yht. 15-25 min.)
  • lopputehtävä (yht. 10-15 min.)
  • loppusiivous ja palkintovideo (5 min.)

Meihin voitte ottaa yhteyttä:

rasmus.kuvaja@parkourakatemia.fi

0505533442

Hauskaa treeniä!

[mycred_hide_if ref=”K3t14h1radanrakennus” balance=1 ctype=”suoritusnolla” ctype=”suoritus” comp=or ]

Radan rakentaminen

Spotti 1: Asetetaan 2-3 patjaa lattialle stunttitemppuja varten. Tarvitset:

  • 1-3 paksua patjaa
  • Pehmustettu alue: 4-6 ohutta patjaa, permantopaloja tai leveä patjarulla

Spotti 2: Rakennetaan tasapainoilua, hyppyjä, väistelyä ja kiipeilyä sisältävä ninjasoturirata. Voitte lisätä omia osioita rataan. Sisältää mm:

  • puolapuut
  • voimisteluköysiä
  • voimistelupenkkejä
  • patjoja
  • rekkitankoja/tolppia (maassa)
  • kumilätkiä, tötsiä, hyppynaruja yms.

Lopputehtävää varten:

Rakennetaan nopeasti zombikuja, jossa on voimistelupenkkejä poikittain harvoilla väleillä sekä stunttipisteen patjat päällekkäin kasattuna.

  • 3-4 voimistelupenkkiä
  • 2-3 patjaa
  • aloitus ja radan rakentaminen 10 min.
[/mycred_hide_if][mycred_show_if ref=”K3t14h1radanrakennus” ctype=”suoritusnolla” count=”1″]

SAITTE 0 PISTETTÄ

Tsemppiä! Jaksakaa vielä pari treeniä, niin pääsette huilaamaan.

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3t14h1radanrakennus300″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 300 PISTETTÄ

Mahtavaa! Hienoa puristamista toiseksi viimeisissä treeneissä!

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3t14h1radanrakennus600″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 600 PISTETTÄ

Täydellistä! Kun muistaa, miksi rakennellaan, se autttaa jaksamaan.

[/mycred_show_if]
[mycred_hide_if ref=”K3t14h2lmmittely” balance=1 ctype=”suoritusnolla” ctype=”suoritus” comp=or ]

Lämmittelypeli

Katastrofipeli. Liikuskellaan pelialueella ja ohjaaja huutaa eri katastrofeja. Reagoidaan niihin seuraavasti:

  • Tulva: kiivetään esteen päälle
  • Pyörremyrsky: mennään äkkiä roikkumaan mihin tahansa mahdolliseen asiaan
  • Lepakkoinvaasio: mennään maahan ryömimään
  • Mörkö: mennään kaverin taakse ohjaajaa piiloon
  • Kun peli sujuu, voitte keksiä myös omia katastrofeja!

Voitte lisätä tehtäviin aikapaineen pelastautumiseen laskemalla jostain numerosta nollaan, jolloin katastrofilta pitää pelastautua annetussa ajassa.

  • lämmittely 10 min.
[/mycred_hide_if][mycred_show_if ref=”K3t14h2lmmittely” ctype=”suoritusnolla” count=”1″]

SAITTE 0 PISTETTÄ

Voi ei! Koettakaa keksiä ensi kerralla vaikka itse jotain jännittävämpää huudeltavaa.

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3t14h2lmmittely300″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 300 PISTETTÄ

Hienoa! Ensi kerralla vielä vähän rankemmat katastrofit ja hiki pintaan.

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3t14h2lmmittely600″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 600 PISTETTÄ

Täydellistä! Olette valmiita seuraaviin koitoksiin.

[/mycred_show_if]
[mycred_hide_if ref=”K3t14h3spotti1″ count=”1″ ctype=”suoritus” comp=”or” ctype=”suoritusnolla”]

Spotti 1: patjastuntteja

Kokeilkaa seuraavia patjastuntteja tai valitkaa teidän ryhmälle parhaiten sopivat.

Piste 1: Patjan kaato

  • Hypätään vatsa edellä pystyssä olevaan patjaan ja kaadetaan se.
  • Hypätään kissa-asentoon patjaa vasten ja kaadetaan se.
  • Hypätään kissa-asentoon, kaadetaan patja ja pyritään jäämään itse pystyyn. Jääkää ensin matalaan kyykkyasentoon.
  • Huom. Paksu patja on sijoitettu keskelle ohuista patjoista muodostettua aluetta siltä varalta, että paksu patja lennähtää yhtäkkiä pois stuntin aikana. Tätä voi ehkäistä jäämällä stuntin jälkeen matalaan asentoon patjan päälle.

Piste 2: patjan nosto ja pudotus

  • Nostetaan patja porukalla ilmaan niin, että yksi koplalainen on kyydissä ja sovitusta merkistä pudotetaan patja. Kyydissä olija voi istua tai koettaa seistä kyykkyasennossa.

Piste 3: Patjaliuku!

  • Otetaan pareittain tai vaikkapa kolmen hengen ryhmissä vauhtia, sukelletaan patjan päälle ja liu'utaan mahdollisimman pitkälle.
  • Tehtävä vaatii patjan, joka liukuu lattialla.

spotit 1 ja 2 yht. 15-25 min.

[/mycred_hide_if][mycred_show_if ref=”K3T14H3Spotti1500″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 500 PISTETTÄ

Harmi! Onneksi toisella spotilla pääsette tekemään rataa.

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3T14H3Spotti11000″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 1000 PISTETTÄ

Hyvä! Kokeilkaa joskus toiste vaikka muitakin versioita.

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3T14H3Spotti11500″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 1500 PISTETTÄ

Mahtavaa! Sitten vain eteenpäin, sanoi mummo lumessa!

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3T14H3Spotti12000″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 2000 PISTETTÄ

Niin sitä pitää! Sitten seuraavia haasteita kohti!

[/mycred_show_if]
[mycred_hide_if ref=”K3T14H4Spotti2″ balance=1 ctype=”suoritusnolla” ctype=”suoritus” comp=or ]

Spotti 2: ninja warrior -rata

Tehdään hiipijäsoturin selvitytymistehtävää eli ninja warrior -rataa. Radalla on tasapaino-osuuksia, esteiden väistelyä ja kiipeilyä. Pitäkää hauskaa!

  • Voitte lisätä rataan omia parkour-tekniikoita.
  • spotit 1 ja 2 yht. 15-25 min.
[/mycred_hide_if][mycred_show_if ref=”K3T14H4Spotti2500″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 500 PISTETTÄ

Voi hyvänen aika! Kootkaahan vielä vähän voimia lopputehtävään.

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3T14H4Spotti21000″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 1000 PISTETTÄ

Hienoa! Kokeilkaa ensi kerralla vielä vetäistä pari kierrosta enemmän.

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3T14H4Spotti21500″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 1500 PISTETTÄ

Eeppistä! Näin se homma menee niin kuin pitää!

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3T14H4Spotti22000″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 2000 PISTETTÄ

Upea meno! Tätä hauskanpidon merkitystähän on ehkä jo aiemminkin korostettu… ;P

[/mycred_show_if]
[mycred_hide_if ref=”K3T14H6Lopputehtv” balance=1 ctype=”suoritusnolla” ctype=”suoritus” comp=or ]

Lopputehtävä: Zombien väistely

Rakennetaan zombikuja ja pelataan zombikujanjuoksua. Pelissä juostaan kujaa päästä päähän ja ylitetään matkan varrella olevat esteet.

  • Rakentakaa kujaan esteitä käyttämällä 2-4 voimistelupenkkiä ja halutessanne myös muita välineitä.
  • Peli aloitetaan niin, että yhdellä penkillä on yksi zombi, jonka pitää pysyä penkillä. Zombi ottaa kiinni kujalla juoksevia koplalaisia. Jos jää kiinni, muuttuu zombiksi ja pääsee penkille, jolla on tilaa. Täytetään ensin tyhjät penkit ja sitten penkille voi mennä useampikin zombi. Pelataan loppuun asti.
  • lopputehtävä yht. 10-15 min.

Pelin alkupuolella voitte helpottaa kujajuoksijoiden tehtävää määräämällä zombit liikkumaan kävellen edestakaisin penkkiä pysähtymättä. Pelin aikana vaikeustasoa voidaan lisätä sillä, että zombit liikkuvat nopeammin tai zombit saavat liikkua penkillä miten haluavat.

[/mycred_hide_if][mycred_show_if ref=”K3T14H6Lopputehtv” ctype=”suoritusnolla” count=”1″]

SAITTE 0 PISTETTÄ

Harmi! Ehkäpä ensi kerralla sitten…

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3T14H6Lopputehtv500″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 500 PISTETTÄ

Hienoa, että ehditte vähän pitämään hauskaa!

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3T14H6Lopputehtv1000″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 1000 PISTETTÄ

Upeaa! Treeneissä on tärkeää, että liikkuu paljon ja pitää hauskaa.

[/mycred_show_if][mycred_show_if ref=”K3T14H6Lopputehtv1500″ ctype=”pistesaldo” count=”1″]

SAITTE 1500 PISTETTÄ

Upeaa! Treeneissä on tärkeää, että liikkuu paljon ja pitää hauskaa.

[/mycred_show_if]
[mycred_show_if ctype=”suoritus” ref=”12042″ count=”3″][confetti][/mycred_show_if]

Palkintovideo

Pääsitte palkintovideoon asti. Hieno juttu! Siivoilkaa paikat ja katsokaa video. Tämän päivän videossa Hämähäkki Perttu paljastaa, mitä valmisteluja pienikin parkour-runi tai laini saattaa edellyttää.

Valvoja, kysele koplalaisilta, mikä tänään oli hauskinta ja käy täyttämässä ohjaajien palautelomake heti harjoituksen jälkeen. Kiitos!